Dieta kopenhaska – metoda na szczupły brzuch

Idealna sylwetka jest marzeniem licznych kobiet. Płaski brzuch przykuwa wzrok panów. Jednak nie każda kobieta może uzyskać taki rezultat bez wysiłku. Niektóre obdarzone przez matkę naturę trochę wolniejszym metabolizmem mają trudności z utrzymaniem odpowiedniej wagi. Chcąc im pomóc stworzono dietę kopenhaską.
Dieta ta to bardzo restrykcyjny i wymagający sposób odżywiania. Polega on na ścisłym przestrzeganiu godzin przyjmowania pokarmów i piciu minimów dwóch litrów płynów dziennie. Każda książka kucharska traktująca o dietetyce i poruszająca tematykę diety kopenhaskiej poleci jedzenie bardzo dużej ilości zieleniny. Jednakże ten sposób odżywiania przeznaczony jest jedynie dla osób absolutnie zdrowych. Dodatkowo nie wolno go stosować dłużej niż trzynaście dni. Późniejsze przestrzeganie go staje się niebezpieczne dla zdrowia ludzkiego. Główną zaleta diety kopenhaskiej jest to, że spora część posiłków wchodzących w jej skład jest niezmiernie mało skomplikowanych do przyrządzenia. Dodatkowo spadek niechcianych kilogramów osiągany dzięki diecie kopenhaskiej jest dosyć prędki a także bardzo łatwy do zauważenia. Pomaga ona zoptymalizować działanie metabolizmu i zmienić codzienne przyzwyczajenia żywieniowe. Wada jest taka, że jest ona też uboga w składniki odżywcze i witaminy co czyni ją obciążająca dla organizmu. Nierzadko można zaobserwować także efekt jo- jo.
Marzenie o szczupłej figurze nie jest wcale nieosiągalne dla osób o słabej przemianie materii. dobór właściwego sposobu odżywiania pozwoli na urealnienie go i cieszenie się zgrabną figurą. Warto jednak pamiętać, że dieta to nie zabawa i stosowanie jej bez konsultacji u dietetyka, może wywoływać poważne konsekwencje zdrowotne.